• Meest ervaren leefstijlopleider van NL
  • Wetenschap is de basis
  • Accreditatie en certificering

Spot-on posts die precies passen bij jouw bedrijf: het succesverhaal van Dide Vogelzang

Met haar 23 jaar was Dide, samen met een andere student, veruit de jongste van groep 28 bij De Academie. Acht maanden geleden startte ze haar bedrijf Pura’Mi | balance coaching. Dat groeit gestaag, vooral door Dide’s sterke Instagram communicatie strategie. Dit zijn haar beste tips.

1. Laat je foto zien, niet je logo

“Op Insta gebruiken veel bedrijven hun logo als profielfoto. Maar als coach bén je je bedrijf. Laat je gezicht dus zien.”

2. Wees gewoon jezelf

“Als je op mijn Insta kijkt, zie je nu veel vrolijke, lachende foto’s. Zo ben ik ook echt. Opgewekt, enthousiast. Toen ik net begon dacht ik dat ik als leefstijlcoach vooral veel rust moest uitstralen. Mijn eerste posts hadden zo’n kabbelende zen-vibe. ‘Heel leuk Dide, zei een vriendin, ‘maar ik herken jou niet.’ Als coach ben je zelf je belangrijkste gereedschap. En ik legde mezelf een bepaalde druk op door me anders voor te doen dan ik ben.”

3. Investeer in een brandingcoach

“ Maar wie bén ik dan en wie wil ik bereiken? Samen met een brandingcoach denk ik daar nu over na en langzaam maar zeker pas ik mijn communicatie strategie erop aan. Je kunt je doel niet bereiken als je niet stilstaat bij wie je was, waar je vandaan komt, wie je nu bent en waar dat wringt met wat je wilt.”

4. Boek een fotoshoot

“Je hebt al snel zo’n 40 verschillende foto’s nodig voor je posts. Maak een goede briefing (dat is het makkelijkst nádat je met een brandingscoach hebt gesproken) en steek je licht op bij verschillende fotografen. Ik deed een ruilhandeltje met een vriendin die fotograaf is en die graag coaching wilde, dat kan natuurlijk ook. Help elkaar als (jonge) ondernemers, samen staan we sterker!”

5. Deel je verhaal

“Pura’Mi betekent ‘puur voor jou’ in het Spaans en dat vertaal ik naar ‘tijd maken voor jou’. Me-time is supergezond, maar ook zó moeilijk voor veel mensen. Voor mij ook, maar het lukt steeds beter. Daar ben ik eerlijk over in mijn posts en dat geeft mensen vertrouwen. ‘Als Dide het zichzelf kan leren, kan ze mij er vast ook mee helpen.’ Ik trek vooral jonge vrouwen aan, vaak rond mijn leeftijd. Of iets ouder, jonge moeders met een quarterlife crisis. Ze moeten wennen aan hun nieuwe leven mét en hun lichaam ná kinderen. Ook de moeders van mijn vriendinnen voelen zich aangesproken. Zij zijn van de generatie die altijd heeft gewerkt en gezorgd, en willen nu, zo rond hun 55ste, eindelijk echt meer tijd voor zichzelf.”

6. Zoek je inspiratie dichtbij

“Mijn posts kunnen over van alles gaan. Waarom ik het , als bourgondische Limburger, zo lastig vind om minder te drinken en hoe het toch lukt. Hoe vertragen me helpt als ik teveel pieker. Hoe ik weer van de bank kom nadat sporten een week niet is gelukt. Zo laat ik zien dat ik niet perfect ben – maar blijf ik wel altijd positief. En neem ik mensen op een laagdrempelige manier mee in mijn leven en leefstijl, want dat schept een band. Ik maak 2 posts per week en om de 4 postst een reel. Zo zorg ik ervoor dat de mensen die vers op mijn insta komen, in elk geval altijd 1 reel zien. Per post ben ik drie kwartier tot een uur bezig – ik ben nogal perfectionistisch.’

7. Canva!

“Mijn lievelingstool voor grafische ontwerpen. Alles wat je maakt ziet er meteen een stuk professioneler uit met Canva. Kost 12 euro per maand maar met de gratis versie kun je ook al heel veel.”

Interview door Susanne de Joode

 

Nieuwsbrief

Het laatste nieuws en updates ontvangen?

Meld je direct aan

Aanmelden

Meld je aan voor een gratis online introductieles of voor een demo van de E-learning.

Meld je direct aan

Meer Leefstijlcoach